Rejestracja kasy fiskalnej krok po kroku 2015

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy materiał stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku każda kobieta przeprowadzająca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W działalności w klubach gastronomicznych możemy spotkać dwa główne rodzaje urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, jaką należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, bowiem nie posiada ona nawet własnej klawiatury. To różne rozwiązanie kojarzone jest w długich restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zazwyczaj nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna stanowić mało istotnych cech, odróżniających ją z zwykłej kasy fiskalnej i pomagających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona siłę na pokrycie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i otwartą obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla mężczyznę który z niecierpliwością czeka przy stoliku na domowe rozliczenie. Dodatkowym plusem istnieje okazję zapisu elektronicznej kopii paragonu, zezwalająca na zapisywanie wydruków np. na kartce pamięci, co ułatwia ich przechowywanie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna wynosić dobre wymiary, zezwalające na jej bliskie przechodzenie na ladzie czy przy stołach oraz przenoszenie po całym domu, a i nowoczesny i lekki design. Oprogramowanie gastronomiczne pozwala na dokładne monitorowanie sprzedaży i szczegółowe rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej stanowi dla wielu rozpoczynających działalność jeden z znaczniejszych wydatków, więc warto dodać, że przy zastosowaniu kilku warunków można kupić na ostatni obowiązek ulgę, sięgającą nawet 90% ceny kasy. Warto te dobrze wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, by posiadać ofertę jej przetestowania oraz przeszkolenia gości z podstaw jej używania i pomocy z projektami do obsługi punktów restauracyjnych.